Intervjuer Hemmavidd

Nu ska vi till varje distrikt där våra kvarvarande deltagare håller till. Vi går i ordning, och börjar förstås med Distrikt 1!
 
 
 

-Hej, Jennas mamma! Vi har under de närmaste dagarna fått se Jennas förförande charm och mordiska sida. Vem har hon fått det av?
 
-Det är nog av mig, faktiskt! Kanske inte hur jag är just nu, men jag var väldigt lik Jenna i min ungdom.

-Jaha, det kunde man inte tro! Alright, hur ser du på Jennas chanser i spelen?
 
-Jenna kan överleva. Hon är förförisk och mordisk. Därför tror jag att hon kan vinna.

-Jag med! Här i ettan har ni ju faktiskt rätt många vinnare. Hur är livet här?
 
-Livet här är riktigt flott. Eftersom distriktet är så rikt får vi saker varje månad. Jag och Jenna bor i en vit villa i de finare kvarteren, men vi hoppas ju kunna flytta till den nästan fulla Segrarbyn.

-Det hade man inte kunnat tro! Saknar ni Jenna här hemma?
 
-Klart vi gör, men vi är övertygade om att hon kommer tillbaka.

-Ja, såklart. Hon är en charmerande ung flicka. Man får hoppas på det bästa, det skulle vara roligt att få snacka med henne igen. För visst var intervjuen med henne riktigt bra?
 
-Ja, de kunskaperna har hon nog ärvt efter sin far. Han är också duktig på sådant.

-Ja, det kunde jag tänka mig. Efter allt ni sett på arenan, vem är hennes värsta motståndare?
 
-Hmm, det får nog bli hennes allierade Sandra Bloom. Hon är en sån stor publikfavorit.

-Ja, det tror nog jag också! Ha det bra här hemma, så ska ni nog se att det går bra med Jenna!

-Tack, för ditt stöd *ler
 
 
 
 
-Goddag Sandras tvillingsyster! Hur är livet utan Sandra?

-Sandra är så bra på att fiska, vår fångst är halverad utan henne.
 
-På tal om Sandras fiskekunskaper, det har gått rätt bra för henne på arenan. Vad tror du om hennes chanser där?

-Jag tror att de är goda. Sandra kan ta vara på sig själv.
 
-Hur är läget här hemma i er familj?
 
-Mamma är den som är minst orolig. Hon har själv vunnit spelen för trettio år sedan. Jag är nog den som är mest orolig, och det är inte mycket.
 
Så er mamma har vunnit spelen? Vilken terräng?

-Jag tror hon vann i nån storts savann.
 
-Så du är mest orolig? Hur orolig är du?
 
-Inte mycket alls faktiskt.
 
Vem är hennes största konkurrent då?

-Antingen Jenna eller Jack. Jag tror inte så mycket på hon från sjuan.
 
-Jaha. Intressant.... Nåväl, jag önskar er lycka till med fisket!

-Tack!
 


 
-Vi befinner oss nu i Distrikt 7 och står och pratar med Samanthas pappa. Hur tror du det känns för Samantha att befinna sig på arenan?

-Rätt nervöst, hon får ju ingen överblick som jag. Om hon bara gömmer sig och låter de andra döda varandra...
 
-Du verkar inte tro så mycket på Samantha?
 
-Det är klart att jag hoppas. Men det finns tre hungriga vargar därute, och spelledarna kommer inte låta Samantha vara så länge. Hon har inte det i sig att vinna spelen.
 
-Varför tror du det?
 
-Samantha är för snäll, hon skulle aldrig döda nån. Dessutom har hon knappt några sponsorer.
 
-Men något måste väl göra Samantha stark?
 
-Hon är duktig med yxa och på att klättra i träd. Om hon bara kunde få ner några förbipasserande... Men jag har sett att hon bara fått tag på en kniv, inget med.
 
-Men det är väl en styrka? Du måste våga tro!
-Jag måste väl det.
 
-Om du tror, då kan Samantha vinna! Jag önskar er och er familj, lycka till!

-Tack
 

 
 
-Det är alltså du som är Jacks yngre bror. Ja, Jack har ju visat sig vara en riktig slagskämpe! Har ni tränat tillsammans?
 
Nej, det skulle jag nog inte säga. Vi har ju brottats eftersom vi är syskon, men jag vet inte om man kan kalla det träning, haha. Kan man det?
 
-Japp, det fattar jag verkligen! Hur är livet här hemma i elvan utan Jack?
 
Det är ensamt. Jag saknar honom jättemycket, och mamma också, men han kommer förhoppningsvis hem snart.
 
-Det fattar jag verkligen. Hur ser du på Jacks tjänster att vinna spelen?
 
Stora! Han har ju lyckats döda 2 stycken, och han verkar ha sponsorer.
 
-Efter vad du sett på TV, vem är hans farligaste motståndare?
 
Sandra Bloom. Jag är lite rädd för henne, om det är någon som dödar Jack så är det hon.
 
-Såja, inte gråta. Jack har visat sig vara riktigt stark. Han har ju dödat två spelare redan. Båda från tvåan, faktiskt. Det är riktigt bra jobbat, inte sant?
 
Ja det är det verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback